Wczytuję dane...

Jaki sprzęt wybrać do treningu w domu ?

Jaki sprzęt wybrać do treningu w domu ?

Jaki sprzęt wybrać do treningu w domu ?

 

W wielkim skrócie przybliżymy Wam w jaki sprzęt warto zaopatrzyć się rozpoczynając treningi w domu.

Dobra mata do ćwiczeń – rozpoczynamy sprzętem, który zapewni Ci komfort podczas ćwiczeń. Każdy proces treningowy wymaga przede wszystkim systematyczności. Dzięki komfortowej macie do ćwiczeń Twoje nastawienie do treningu będzie lepsze. Pamiętaj Trening powinien cieszyć i być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Nie szukaj grubych mat – zajmą dużo miejsca i będzie na nich trudno zachować równowagę. Najlepszym kompromisem komfortu ćwiczeń i grubości maty jest materiał TPE i stworzona Mata o grubości 0,6mm.

Mata do ćwiczeń

Zestaw gum oporowych – sprzęt zajmie naprawdę mało miejsca, a jednocześnie potrafi wygenerować opór do 45-50 kg. Dzięki uchwytowi do drzwi pozwolisz sobie na pracę w każdej płaszczyźnie. Wykonasz ćwiczenia klasyczne np. przysiad, wiosłowanie, jak również ćwiczenia związane z dyscypliną sportu jaką trenujesz stanowiąc część przygotowania motorycznego. Grywasz w tenisa ?
Na pewno przydadzą Ci się ćwiczenia angażujące rotację i antyrotację tułowia. Jesteś biegaczem ?
Uzupełnij swój trening o wzmocnienie mięśnia VMO. Niezliczona ilość ćwiczeń czeka na Ciebie.

Dostępnych jest wiele wariantów gum oporowych do ćwiczeń czym się kierować przy wyborze ?


Czerpiąc z doświadczenia naszych zaprzyjaźnionych Trenerów najlepiej w treningu sprawdzają się gumy Power Band o długości 208 cm obwodu. Są w 100% wykonane z naturalnego lateksu. Są elastyczne i trwałe. Ilość materiału potrzebna do wykonania gumy do ćwiczeń jest o wiele większa niż w porównaniu do okrągłych tubingów. Guma Power Band generuje opór progresywny (im mocniej rozciągnięta tym większy opór otrzymujemy, nie ma problemu z oporem podczas fazy negatywnej ruchu. W przypadku okrągłych tubingów (ekspanderów) najczęściej opór generowany jest tylko przy rozciągnięciu, nie dając oporu przy powrocie ruchu.

Okrągłe gumy do ćwiczeń mają pusty środek a materiałem użytym do ich produkcji jest tzw.  guma syntetyczna, produkowana z kauczuku syntetycznego (polibutadienu i innych poliolefin). Naturalne Gumy Power Band produkowane są z kauczuku naturalnego (otrzymywanego z żywicy drzewa Hevea brasiliensis), zawierającą cis-poliizopren. Ostatnim ważnym elementem jest długość pracy, guma o obwodzie 208cm będzie pracować w każdym zakresie i prawie nie możliwe jest jej rozciągnięcie do maksimum.

 

Skakanka – Za bardziej intensywną część treningu rekomendujemy szybką stalową skakankę.

Mały poręczny sprzęt wymaga od nas koordynacji oraz jest w stanie zapewnić zarówno aktywny odpoczynek ;) , jak również wymagający interwał. Biorąc pod uwagę dwa najpopularniejsze metody spalania tkanki tłuszczowej czyli Cardio oraz HIIT (High Intensive Interval Traning), dobra skakanka zapewni nam możliwość realizacji obu wersji treningu.


Czym będzie charakteryzowała się dobra skakanka ?

  • Regulowana długość skakanki – jest to konieczne do zapewnia komfortu i dobrej techniki.
  • Masywne radełkowane rączki – zapewnią pewny chwyt oraz nie będą zbyt mocno nadwyrężać przedramion
  • Stalowa linka – zastąpienie lekkiego sznurka lub plastikowej linki było strzałem w dziesiątkę, dzięki temu nic się nie plącze, a my możemy regulować tempo skakania od wolniejszego po bardzo szybkie, podwójne i potrójne skoki.

 Kettlebell – Praca z odważnikiem kulowym podniesie Waszą siłę, koordynacje a dodatkowo będzie kształtować moc i dynamikę. Jest to kolejne wszechstronne narzędzie, które pozwoli wszechstronnie rozwijać się trenując w warunkach domowych.