Wczytuję dane...

Hip Band czy Mini Band jakie taśmy wybrać ?

Hip Band czy Mini Band jakie taśmy wybrać ?

Hip Band czy Mini Band co wybrać ?

Szeroki wachlarz gum do ćwiczeń przyprawia co niektórych o zawrót głowy materiałowe, wykonane z lateksu, długie, krótkie o różnych oporach. W dzisiejszym wpisie postaramy się krótko opowiedzieć Wam o różnicach i możliwościach gum do ćwiczeń Hip Band oraz Mini Band.

Zacznijmy od pojęcia „progres” (wg. Wikipedii „posuwanie się naprzód, rozwijanie się”).
Jest to nieodłączny element treningu. Każdy z nas trenując staję się coraz lepszy, silniejszy, jego koordynacja rośnie, jak również tzw. „czucie mięśniowe”.
Z drugiej strony musimy uważać na STAGNACJĘ (wg. Wikipedii „zastój w danej dziedzinie”).

Aby utrzymać ciągły progres oraz nie doprowadzić do stagnacji powinniśmy do treningu podchodzić w sposób wszechstronny, a dodatkowy sprzęt treningowy powinien mieć możliwość zmiany obciążeń.
W Forceband postawiliśmy na zestawy treningowe złożone z kilku taśm, dzięki temu zawsze masz możliwość wykonania każdego ćwiczenia, zarówno z małym jak i większym obciążeniem.



Mini Band – to taśmy wykonane z naturalnego lateksu, dające 4 rodzaje oporu progresywnego.
Lżejsze gumy do ćwiczeń dedykowane będą górnej części, zaś średnia i mocna sprawdzi się w treningu dolnej części ciała. Gumami wykonamy setki ćwiczeń. Zakres pracy mini band jest bardzo szeroki. Od treningu medycznego, funkcjonalnego do treningu fitnessowego całego ciała.

Hip Band aka Monster Band – to taśmy materiałowe o oporze mocnym oraz bardzo mocnym stworzone do treningu pośladków oraz dolnej części ciała. Ich zakres możliwej pracy jest mniejszy (nie rozciągają się tak mocno ja mini) jednak generują dużo większy opór.





Jakie gumy do ćwiczeń ?  materiałowe czy gumowe ?

Przy wyborze gum chciałbym, abyśmy zwrócili uwagę na bardzo ważną rzecz TECHNIKĘ I JAKOŚĆ wykonywania ćwiczeń.
Jeżeli jesteś osobą początkującą lub nie czujesz się pewnie przy ćwiczeniach lub też nie czujesz trenowanych mięśni, a zamiast tego czujesz inne (np. dolną część pleców, tył uda), taśmy gumowe mini band będą tutaj idealną pomocą. Zaczniesz trenować na małym oporze, dzięki temu szybko nabierzesz dobrą technikę i czucie mięśniowe. Ponadto Mini Bands mają tylko 50cm obwodu co oznacza, że „będą łapać bardzo szybko”, będą powodować pracę mięśni już od najmniejszych zakresów ruchu. Gumy lateksowe posłużą później do treningu fitness, mięśni głębokich brzucha oraz obręczy barkowej.

A Ty przejdziesz sobie do treningu na HIP BAND (często wracając do mini Wierzcie mi na słowo).

Aby trenować wszechstronnie musimy korzystać z małych, średnich i większych obciążeń wykonując przy tym odpowiednią ilość powtórzeń. Trenując:

  • Wytrzymałość używam przedziału 15-30 powtórzeń w jednej serii.

  • Hipertrofie używam przedziału 8-12 powtórzeń w jednej serii.

  • Siłę używam przedziału 5-6 powtórzeń w jednej serii.

I tu świetnym narzędziem mogą być taśmy materiałowe Hip Band, gdyż ich opór jest bardzo mocny.
Jeśli jesteś średnio-zaawansowaną osobą, czujesz trenowane mięśnie, nie masz problemu z techniką podstawowych ćwiczeń, kolejnym niezbędnym elementem będzie trening z gumami MONSTER BAND (Hip Band). Będą mniej wszechstronne ale za to bardzo trwałe.



W Forceband gumy mini band zamknęliśmy w 6 stopniowym zestawie. 4 gumy wykonane z lateksu oraz 2 gumy materiałowe. Oba zestawy stanowią zgraną całość i pozwalają trenować na każdym etapie zaawansowania. Możesz też zakupić każdą gumę oddzielnie w zależności od Twoich potrzeb treningowych.